← Späť

Agility rebrík – 9 cvikov na nohy a brucho

Peter Fijalkajan 18, 2017

Fitka sú plné, stroje a činky obsadené, a aj preto pokračujeme s tréningovými tipmi s jedným náradím, ktoré si môžete obsadiť a odtrénovať na ňom celý tréning. Tentokrát sme sa zamerali na agility, teda frekvenčný rebrík, takže budete potrebovať trochu priestoru, no okrem toho naozaj nič iné. Nezabudnite dbať na správnu techniku a ak sa na niektorý z cvikov necítite, opýtajte sa nejakého skúseného inštruktora vo vašom fitness centre. Enjoy!


InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Sumo drep

Kolená musia smerovať v smere chodidiel a naširoko. Zadok musí ísť pod úroveň kolien. Pri dynamickom výskoku aktívne zapájame lýtkový sval. Treba dávať pozor, aby kolená nepadali dovnútra a aby sa cvičenec nehrbil v hrudnej časti chrbtice.


Rýchlokorčuliar

Základom cviku je prenášanie váhy z jednej strany na druhú, pričom odraz musí byť z opory celého chodidla (nie len špičky). Opäť treba dávať pozor na vzpriamenú chrbticu.


Dynamický výpad

Najčastejšou chybou v tomto cviku je, keď nám koleno predbieha špičku nohy. Pri správnom prevedení je palec pred kolenom vo vertikálnej rovine, dokážeme udržať oporu na celom chodidle a aktívne zapájame sedací sval (zadok).


Priečny prebeh

Pri priečnom preberu je najdôležitejšia rýchla práca dolných končatín. Celý pohyb prevádzame iba na špičkách. Cvik je technicky nenáročný, preto sa sústredíme na čo najrýchlejšie prevedenie.


Vysoké koleno

Pri tomto cviku je veľmi dôležité, aby bolo zreteľné, ktoré koleno dynamicky ostro dvíhame smerom nad úroveň pásu a naopak, ktorú nohu iba prisúvame smerom dopredu.


Priamy prebeh

Je to jednoduchý frekvenčný cvik, pri ktorom sa sústredíme na čo najrýchlejšiu prácu dolných končatín, hlavne členkov. Opäť pracujeme iba cez špičky nôh.


Výskoky z drepu

Sú technicky náročnejším cvikom. Dôležité pravidlá, na ktoré si treba dávať pozor sú, aby sme vedeli váhu tela rozložiť na celé chodidlá a pri skoku kolená odtláčali smerom od seba (nedostatočný tlak od seba je možný vidieť na videu).


Výskok z planku

Jedná sa o najnáročnejší cvik na videu. Najdôležitejším pravidlom je, mať vzpriamený chrbát, ktorý nesmie prepadať v driekovej časti chrbtice (krížoch). Odraz prevádzame všetkými končatinami naraz.


Presun v planku

Výborný cvik na „stred tela“. Opäť platí striktne vzpriamené postavenie chrbtice. Pohyb vykonávame prenášaní váhy v smere pohybu. Oporné body sú dlane, lakte a palce na nohách.


SÁModSEBA Fit Pobyt

2. ročník programovo najnabitejšieho fitpobytu zameraného na jogu, beh, fitness, bojové športy a tiež zdravú stravu. Tak ako minulý rok celý zisk z pobytu poputuje nadácii Provida a teda detičkám bez rodín, o ktoré sa táto nadácia stará v programe Tvoj Buddy.

Peter Fijalka

SLAVIA AGROFERT

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY

SÁModSEBA Fit Pobyt
s výťažkom pre deti bez rodín
RZ Tesáre Nové Mlyny

Už od 119 Eur

2. ročník programovo najnabitejšieho fitpobytu zameraného na jogu, beh, fitness, bojové športy a tiež zdravú stravu. Tak ako minulý rok celý zisk z pobytu poputuje nadácii Provida a teda detičkám bez rodín, o ktoré sa táto nadácia stará v programe Tvoj Buddy.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

Joga Pobyt s Jarom Pávekom
cesta k vlastnej praxi
Tri Studničky****

Už od 389 Eur

Úplne prvý slovenský joga pobyt s Jarom Pávekom je tu a my sa nevieme dočkať! Toto 4-dňové spojenie jogovej praxe, jogových prednášok a diskusií o všetkom, čo sa jogy aspoň trochu týka, je vhodné tak pre úplných začiatočníkov, ako aj pre pokročilých cvičencov.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

Joga Pobyt – Body&Mind Reštart
pre všetkých fanúšikov jogy
Hotel Tri Studničky****

Už od 359 Eur

Toto víkendové spojenie jogy, aktívneho oddychu, skvelého jedla a ubytovania uprostred nádhernej prírody Demänovskej doliny bude pre váš reštart tým pravým orechovým. Nemáte s jogou alebo iným cvičením skúsenosti? To vôbec nevadí.

ZOBRAZIŤ DETAIL >