Full Body tréning pre mierne pokročilých

Marek Blahušiakokt 4, 2017

K tomuto tréningu celého tela síce žiadne pomôcky nepotrebujete, nejaké skúsenosti s fitness sa vám ale určite zídu. Cvičenia v ňom sú totiž určené pre mierne pokročilých. To znamená, že by začiatočníci mohli mať problém s ich technicky správnym prevedením. Ak ale už čo-to odtrénované máte, určite túto kombináciu vyskúšajte. Sériu zopakujte 3 až 4-krát za sebou s prestávkou do minúty a pol, a máte inšpiráciu na vysokointenzívny kruhový tréning na chudnutie.


Kruhový tréning (3 až 4 série)

  1. Kľuky s roznožením – 10-15 x
  2. Rýchlokorčuliar – 50 x
  3. Rotácia s príťahom kolena – 20 x
  4. Príťah kolena z prebehu – 20 x
  5. Výskok z ľahu – 10-15 x
  • Oddych medzi cvikmi – 0:00
  • Oddych medzi sériami – 1:00

1. Kľuky s roznožením

Technika: Pohyb začíname ako štandardný kľuk len nohy sú v širokom postavení. Vykonáme klasický kľuk a v hornej pozícií nohy dynamicky (preskokom) presunieme do prinoženia. Opätovne sa odrážame do pôvodnej pozície a kľuk opakujeme. Dýchanie: Smerom nadol nádych, smerom nahor výdych.

Najčastejšie chyby:

  • Prepadávanie drieku, vypučený zadok
  • Zhrbený chrbát v oblasti hrudníka
  • Hlava a krk v predklone
  • Nedostatočná dynamika pohybu

2. Rýchlokorčuliar

Technika: Vykonávame jednoduché jednonožné odrazy do strán, simulujúce pohyb korčuliara. Zadná noha sa zeme nedotýka buď vôbec, prípadne sa dotýka len zľahka, stranou chodidla. Ruky pracujú prirodzene do diagonály, priťahujeme ich k protiľahlému kolenu. Dýchanie: Pri odraze výdych a pri dopade nádych.

Najčastejšie chyby:

  • Guľatý chrbát
  • Položenie voľnej nohy na zem

3. Rotácia s príťahom kolena

Technika: Cvičenie začíname vo vzpore. Rotáciou a zdvihom jednej ruky sa presunieme do vzporu bokom a v tejto pritiahneme lakeť voľnej ruky a hornej nohy k sebe. Pohyb striedavo vykonávame na obe strany. Dýchanie: Rotáciou do strany nádych a pritiahnutím kolena ku lakťu výdych.

Najčastejšie chyby:

  • Prepadávanie drieku nadol
  • Zlá rovnováha a balansovanie

4. Príťah kolena z prebehu

Technika: Skipingovým pohybom sa na tri doby presunieme do strany, kde zastavíme so zdvihnutým kolenom. Následne pohyb opakujeme na druhú stranu. Dýchanie: Plynulé dýchanie ako pri pokluse.

Najčastejšie chyby:

  • Dopady na celé chodidlo miesto špičiek
  • Neudržanie rovnováhy v krajnej pozícií

5. Výskok z ľahu

Technika: Cvičenie vykonávame v hlbokom drepe a začíname polovičným kotúľom vzad. Ten zastavíme na dlaniach a dynamicky sa vrátime do pôvodnej pozície drepu s ktorého plynule vstávame až do výskoku.  Dýchanie: S kotúľom vzad nádych a odrazom vpred a nahor výdych.

Najčastejšie chyby:

  • Nezaguľatený chrbát v spodnej polohe
  • Predklon pri vstávaní z drepu do stoja

Marek Blahušiak

Fitness, Výživa, Outdoor športy

MOJE ČLÁNKY

Najnovšie tréningy

Kettlebell – 5 cvikov na core a nohy

Marek Blahušiak jún 8, 2017

TRX – 6 cvikov na stehná a zadok

Lexi Koradyová máj 17, 2017

Jednoručky – 8 cvikov na ramená

Marek Blahušiak feb 1, 2017

FITNESSBOX

MorningBox

Balíček vhodný na raňajky.

SnackBox

Balíček vhodný na desiatu a olovrant

LunchBox

Balíček vhodný na obed

FIT POBYTY

Joga Pobyt – Body&Mind Reštart
pre všetkých fanúšikov jogy
Tri Studničky****

Už od 129 Eur /osoba

Toto víkendové spojenie jogy, aktívneho oddychu, skvelého jedla a ubytovania uprostred nádhernej prírody Demänovskej doliny bude pre váš reštart tým pravým orechovým. Nemáte s jogou alebo iným cvičením skúsenosti? To vôbec nevadí.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

Fight Camp – Zamerané na Box
pre začiatočníkov / mierne pokročilých
Hotel Altis****

Už od 119 Eur /osoba

Skvelá príležitosť ako sa naučiť základy bojových športov a zatrénovať si s tými najlepšími v krásnom prostredí Oravskej priehrady. Nácviky techník, kondícia, výživárske tipy, večerné ľadové korčulovanie a množstvo ďalších aktivít.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

Fight Camp – Box & Muay Thai
pre mierne pokročilých a pokročilých
Snowland Valča - Penzión Perún**

Už od 119 Eur /osoba

Po campoch pre začínajúcich a mierne pokročilých bojovníkov sa tentokrát rozhodli naši dvaja tréneri zamerať na fighterov, ktorí už nejaké tie tréningové skúsenosti majú.

ZOBRAZIŤ DETAIL >