← Späť

Lososové necestoviny na šampiňónoch a mladej cibuľke

Petra Bečáriková aug 22, 2015

Opäť jeden zo zdravých receptov z kuchyne našej trénerky Petry Bečárikovej môže byť inšpiráciou napríklad aj na dnešný obed. Klasické múčne cestoviny si samozrejme raz za čas dopriať môžme, no ak sa dá nájsť zdravšia alternatíva, určite treba ísť za ňou. Bezlepkové necestoviny použité v recepte sú vyrobené z koreňa plodiny Konjac (Amorphophallus konjac), ktorá rastie v oblasti východnej Ázie, pričom obsahujú menej ako 1% sacharidov, takže sú vhodné do akejkoľvek diéty. 

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Čo potrebujeme

  • Filet lososa
  • 2 ks mladej cibuľky
  • 6 ks šampiňónov
  • 2 Strúčiky cesnaku
  • Kokosový tuk alebo Ghee maslo
  • 3 PL nastrúhaného ovčieho syra – Pecorino
  • 1 Balenie cestovín z koreňa Konjac
  • Himalájska soľ

Postup

  1. Na masle opražíme nakrajané cibuľky, cesnak a šampiňóny.
  2. Pridáme cestoviny, ktoré sme predtým 3 minúty varili v slanej vode a 2 PL syra.
  3. Lososa nakrájame na malé kúsky, osolíme, okoreníme a krátko opečieme z oboch strán.
  4. Naservírujeme cestoviny, na vrch poukladáme lososa a posypeme zvyšným syrom.

Vieš čo ješ

Losos je kvalitným zdrojom bielkovín, ale aj tukov (prevažne zdravých nenasýtených mastných kyselín, ktoré znižujú nezdravý – LDL – cholesterol). Výrazný je tiež podiel vitamínov skupiny B, najmä B12 (v 100g je až 130% dennej potreby tohto vitamínu), ktorý je výborný pre podporu tvorby červených krviniek, fungovanie centrálneho nervového systému a zažívacieho ústrojenstva. Tiež je jedným z najlepších prírodných zdrojov selénu, ktorý zabraňuje oxidatívnym reakciám voľných radikálov, čím pomáha zachovať mladosť tkanív a ich pružnosť (je výborný na zlepšenie kvality vlasov a nechtov).

Cestoviny z koreňa Konjac sú bezlepkové, neobsahujú cukor, ale polysacharid – Glukomanán, ktorý sa tiež používa ako výživový doplnok pri znižovaní hmotnosti, úprave cholesterolu, pri cukrovke, zápche, ale napríklad aj pri problémoch s akné.

Šampiňón v čerstvom stave obsahuje až 93% vody, ktorú pri varení stratí, ale je výborným zdrojom vlákniny podporujúcej trávenie a vitamínu B3, ktorý podporuje funkciu zažívacieho ústrojenstva, kože a nervov, ale hlavne má nenahraditeľnú úlohu pri premene potravy na energiu.

Mladá cibuľka aj cesnak sú podobne ako losos kvalitným zdrojom vitamínov skupiny B, no tiež obsahujú vitamín C – antioxidant podporujúci imunitný systém. Mladá cibuľka tiež obsahuje alylové sulfidy, čo sú látky, ktoré nás chránia pred rakovinou žalúdka, kože, pažeráka.


Petra Bečáriková

MAXIMUS GYM

MOJE ČLÁNKY

Sledujte nás

Proteínová stracciatella roláda

Diana Vidáková apr 4, 2019

Tvarohové fit pagáče

Diana Vidáková jan 10, 2019

Jablkovo-škoricová fit bábovka

Veronika Fabianová dec 30, 2018

FIT POBYTY