← Späť

Toto by mala mať malá domáca posilňovňa

Marek Blahušiakaug 8, 2018

Mnohým ľuďom sa do fitka chodiť nechce a behanie vonku, či cvičenie na preliezkach tiež nie je pre každého. Čo robiť v takomto prípade? S alternatívou “necvičiť vôbec” pracovať nebudeme, takže by bolo najlepšie, keby sme mali všetko doma. Takú malú domácu posilňovňu. Aby sme si dokázali zacvičiť aspoň to potrebné minimum, aby sme do plaviek (alebo čohokoľvek iného) vyzerali dobre.


InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Cvičenie doma má svoje výhody

Najväčšou výhodou domácej posilňovne je to, že nikam nemusíte cestovať. Nepotrebujete hľadať parkovacie miesto a ani čakať v daždi na zastávke na autobus. Jednoducho keď ste doma, ste už aj vo fitku.

Veľkou výhodou je aj patričné súkromie. Človek nemusí dbať na to, ako vyzerá, čo má oblečené a nemusí ani riešiť pohľady iných. Predovšetkým pre tých, ktorí na svoje postavy nie sú hrdí, je to veľké plus. Prekonať ostych môže byť pre nás zásadným faktorom v rozhodovaní, či vôbec pôjdeme cvičiť. Mnohí z nás neznášajú pohľady druhých ľudí pri cvičení alebo otravných zákazníkov fitka, ktorí chcú byť s každým najlepší kamaráti. Takí prakticky nič nezacvičia a prekecajú dve hodiny. Tohto otravovania sa doma báť nemusíte a môžete makať na 100%.

“Ak nemáte dve hodiny na cvičenie ani sa vám tam neoplatí ísť”. Takto zmýšľa veľa ľudí, no ak má človek všetko potrebné doma a poruke, čas sa vyčleňuje jednoduchšie. Časové, dopravné a osobné komplikácie odpadajú, a tak vám nič nebráni cvičiť doma. Snáď len, či vieme doma precvičiť všetky svalové partie?


Domáca posilňovňa aj za málo peňazí

Na to, aby ste si mohli odcvičiť naozaj všetko, čas od času sa vám určite zídu nejaké fitness pomôcky. Spomeňme si aspoň pár základných, ktoré by v domácej posilňovni nemali chýbať.

1. Niečo, na čo sa môžete zavesiť

Ako prvé treba spomenúť určite klasickú hrazdu, ktorú dokážete pripevniť buď na rebrinu alebo do zárubne dverí. Ďalšou pomôckou, na ktorú sa dá zavesiť a má ešte viac využití, je TRX. Na to, že sa v podstate jedná o obyčajné laná s úchytmi, je to alternatíva trochu drahšia. Jej komplexnosť je ale úžasná, a tak by v domácej posilňovni určite chýbať nemala. Na tomto závesnom systéme totiž vieme odcvičiť ruky, ramená, respektíve celý vrch tela, rovnako na ňom ale odmakáme aj brucho, zadok a aj nohy. Tých kombinácii už sme spracovali množstvo, takže ak hľadáte inšpiráciu vyskúšajte niektorý z týchto TRX tréningov:

  • TRX tréning na celé telo TU
  • TRX tréning na stehná a zadok TU
  • TRX tréning na brucho TU

2. Balančné pomôcky

Druhá pomôcka je určite fitlopta, ako jedna z najreprezentatívnejších balančných a zdravotných pomôcok. Cvičenia na nej sú zábavné a i keď nafúknutá zaberá dosť priestoru, miesto doma sa pre ňu vždy nájde. Menšia alternatíva môže byť overball, resp. trochu mylne nazývaný powerball. Síce sa na ňom nedá zacvičiť všetko to, čo na fitlopte, ale nezaberá takmer žiadne miesto.

Powerball overball

3. Niečo naťahovacie

Expandre, elastické laná alebo malé gumičky sú priestorovo a cenovo najmenej náročné pomôcky, ktoré vieme využiť v izbových podmienkach. Pomer ceny a výkonu je výborný, takže určite nie je o čom.

4. Dodatočné závažie

Ak nám už prestane postačovať vlastná hmotnosť, zídu sa aj dodatočné závažia. V tomto prípade nekupujte hneď veľké lavičky a iné drahé kladkové prístroje. Malé jednoručné činky sa vždy hodia ako prídavná záťaž pri posilňovacích a tvarovacích cvičeniach. Opäť, netreba kupovať všetky hmotnosti od jedného kilogramu až po päťdesiat. Ženám postačí pár 2-kilových a mužom pár 6-kilových až 8-kilových jednoručných činiek. Niekedy ale úplne stačí napustiť aj dve fľašky vodou a skúsiť si zacvičiť s nimi. Najmä pre začiatočníčky je to vhodná náhrada činiek.

Ako prídavná záťaž sa tiež dá použiť kettlebell. Je to závažie s rúčkou, avšak pri cvičení s ním je dobré najskôr si osvojiť aspoň základné fitness techniky a zručnosti. Rovnako sa do domácej posilňovne hodí aj medicinbal, teda ťažká lopta, s ktorou sa veľmi dobré dá precvičiť celé telo. Pestrosť medicinbal cvikov je naozaj široká, takmer ako pri jednoručných činkách. S tým rozdielom, že tu sa využíva zväčša obojručný úchop.

5. Kondícia na jednom mieste

Ak chcete doma budovať kondičku, respektíve posilňovať kardiovaskulárny systém, nekupujte si hneď stacionárny bicykel, či bežecký pás. Väčšinou totiž skončia ako drahé vešiaky na prádlo a preto si to pred ich kúpou dobre rozmyslite. Na začiatok vám úplne postačí obyčajné švihadlo. Nie je to síce úplne pomôcka na doma, keďže väčšina z nás má nižšie stropy, ale vzhľadom na jeho malú hmotnosť a možnosť využitia ho nemožno opomenúť. Viete si na ňom totiž zaskákať kdekoľvek.


Marek Blahušiak

SLAVIA AGROFERT

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY