← Späť

Smoothie – Mrkva, jablko, zázvor, špenát, chia, energy mix

Maroš Krivosudský mar 23, 2016

Opäť tu máme inšpiráciu na raňajkové smoothie, z ktorého väčšinu potravín máte určite doma (jablko, mrkva), ďalšie kúpite v každých potravinách (zázvor, špenát) a ostatné sú nahraditeľné za iné zdravé alternatívy. Jablko sem pridávame kvôli vysokému obsahu pektínu, teda rozpustnej vlákniny podporujúcej činnosť tráviaceho ústrojenstva, mrkvu kvôli podielu beta-karoténu, čiže provitamínu A potrebného pre zdravie očí a kože, zázvor ako imunitnú Céčkovú bombu a urýchľovač metabolizmu, no a špenát zase kvôli obsahu ďalšieho karotenoidu – luteínu a tiež vysokému podielu vitamínov E a K, ktoré sú nevyhnutné pre zdravie pečene a ktoré chránia bunky pred oxidačným stresom a účinkami voľných radikálov, čím napomáhajú spomaľovať starnutie  organizmu. Chia semienka môžete kľudne vymeniť za ľan alebo inú formu tukov (ktoré pomôžu spracovať lipofilné vitamíny A, E a K z použitej zeleniny a ovocia) a energy mix (maca prášok, kakao a konopný proteín) je už len bonusom na zlepšenie hodnoty celého smoothie – na samotnej chuti až tak veľa nezmení, len ho spraví nutrične kvalitnejším. Dobrú chuť!


InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Čo potrebujeme

  • 2 ks jablko
  • 2 ks mrkva
  • koreň zázvoru
  • 1 hrnček špenát
  • 1 čl chia semienka
  • 2 čl energy mix (kakao, maca, konopný proteín)
  • voda

Maroš Krivosudský

HEALTH SERVICES

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY