← Späť

Pečený zubáč s mrkvovo-petržlenovým pyré

Petra Bečáriková okt 1, 2015

Ide víkend, je čas na zdravé varenie. To vie aj Petra, takže pre nás prichystala recept na pečenú rybu s trošku zdravšou alternatívou zemiakového pyré. Jedlo je hodnotným zdrojom bielkovín a kvalitných tukov prospievajúcich srdcovo-cievnemu systému a keďže sa namiesto zemiakov použila zelenina, obsahuje aj málo sacharidov, takže je vhodné aj do redukčných diét. Dobrú chuť!

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Čo potrebujeme

  • Filet zubáča
  • Himalájska soľ
  • Korenie na ryby
  • Čerstvý tymián a rozmarín
  • Ghee maslo

Pyré:

  • 3ks Mrkvy
  • 2ks Petržlenu
  • 2 Strúčiky cesnaku
  • 1ks Avokáda

Postup

  1. Rybu si osolíme, okoreníme, dochutíme bylinkami.
  2. Na vrch dáme plátok masla a pečieme v rúre pri 180°C cca. 10-15 minút.
  3. Mrkvu, petržlen a cesnak očistíme, nakrájame a varíme v slanej vode.
  4. Keď je zelenina uvarená, vodu zlejeme a pridáme avokádo.
  5. Všetko rozmixujeme.

Vieš čo ješ

Zubáč je kvalitným zdrojom bielkovín, ale aj tukov (prevažne zdravých nenasýtených mastných kyselín, ktoré prospievajú pri ochrane pred srdcovocievnymi chorobami, pomáhajú znižovať zdraviu škodlivý LDL cholesterol, a tým chránia pred aterosklerózou, ale tiež znižujú krvný tlak, či pôsobia ako prevencia pred rakovinou).

Pripravujeme ho na ghee masle, ktoré je vegetariánskou alternatívou k maslu klasickému, je vhodné pre ľudí s intoleranciou na laktózu alebo alergiou na mliečnu bielkovinu, lebo je zbavené všetkých mliečných súčastí. Podobne ako kokosový tuk je výbornou voľbou pre tepelnú úpravu.

Druhou zdravou tukovou zložkou je Avokádo. Tieto tuky sú okrem horeuvedených účinkov tiež potrebné na spracovanie lipofilných (v tukoch rozpustných vitamínov), ktoré sa v avokáde nachádzajú vo forme vitamínu E a K. Tie majú pozitívny vplyv na zrážanie krvi, regeneráciu kostí, spomaľujú proces starnutia buniek a tkanív a pôsobia preventívne proti zhubným nádorom.

Korenia ako tymían rozmarín obsahujú kyselinu ursolovú a karnozol, čo sú látky, ktoré najú protizápalové účinky, obnovujú postihnuté červené krvinky a pôsobia proti rakovine (najmä hrubého čreva). Petržlen zase obsahuje myristicín a apigenín (flavonoid), ktoré ho zaraďujú medzi potraviny s najvyššou protirakovinovou aktivitou. Tiež podporuje tvorbu krvi, obnovuje tkanivá, pôsobí protizápalovo a znižuje vysokú hladinu cukru v krvi. Všetky 3 korenia sú tiež kvalitnými zdrojmi vitamínov A, B a C, či minerálov ako horčík, draslík a železo.

Mrkva je jedným z najlepších zdrojov beta-karoténu – provitamínu A (v 100g mrkvy je až 77% dennej potreby tohto provitamínu), ktorý si telo vie premeniť na vitamín A dôležitý pre zdravú kožu, zrak a sliznice dýchacích, tráviacich a močových ciest. Tiež ale obsahuje bioflavonoidy, čo sú látky, ktoré zvyšujú účinnosť vitamínu C až 20-násobne a patria k najdôležitejším antioxidantom, ozdravujú bunky, regenerujú a spevňujú cievy.


Petra Bečáriková

MAXIMUS GYM

MOJE ČLÁNKY

Sledujte nás

Proteínová stracciatella roláda

Diana Vidáková apr 4, 2019

Tvarohové fit pagáče

Diana Vidáková jan 10, 2019

Jablkovo-škoricová fit bábovka

Veronika Fabianová dec 30, 2018

FIT POBYTY