← Späť

Prečo najradšej cvičím ráno?

Silvia Hadekovájúl 8, 2016

„Tak skoro mám cvičiť?“ alebo „Vtedy ešte len vstávam.“ či „Ráno nemám na cvičenie energiu.“ Aj takéto reakcie som už počula od klientov, ktorých som sa snažila nahovoriť na ranné cvičenie. Rozumiem, že nie každý vyskočí s východom slnka z postele plný energie, no ako sa hovorí “Ranné vtáča ďalej doskáče”. Ja osobne si neviem predstaviť lepší začiatok dňa, ako si dať poriadne do tela. Špeciálne teraz v lete, keď sa počas dňa teploty štverajú do závratných výšok, je ranné cvičenie veľmi príjemné. Čo okrem dobrého pocitu získate tým, že si budík nastavíte o čosi skôr a dáte si do tela zatiaľ čo ostatní sa ešte len preberajú zo spánku?

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Energia a dobrá nálada na celý deň

Pri vstavaní z postele sa to síce môže zdať nemožné, no ranné cvičenie vás nabije energiou a po celý deň sa budete cítiť vitálne. Endorfíny uvoľnené pri cvičení zasa zabezpečia dobrú náladu a pozitívny pohľad na svet.


Čas na iné aktivity

Aj keď je cvičenie veľmi dôležité a cvičíme radi, pre väčšinu bežných ľudí pravdepodobne nie je prioritou číslo 1. Mnohí robia kompromisy medzi časom stráveným v telocvični a časom, ktorý môžu alebo musia tráviť v práci, doma či s priateľmi. Ak sa premôžete a zacvičíte si ráno, budete mať večer čas a priestor venovať sa iným činnostiam.


Menšia pravdepodobnosť, že cvičenie vynecháte

Určite sa vám už neraz stalo, že ste si do práce zobrali tašku s teniskami, tričkom a teplákmi s odhodlaním, že po práci si pôjdete zabehať či zamakať do fitka. Taška však ostala nedotknutá, lebo plány skrížili pracovné, či rodinné povinnosti, alebo lenivosť. Chcete podobným situáciám vyvarovať? Riešením je zaradiť cvičenie do svojho harmonogramu ešte predtým, ako sa vrhnete do každodenných povinností. Ak sa už raz postavíte z postele a oblečiete sa do cvičebného úboru, existuje len malá pravdepodobnosť, že vás niečo zastaví. Zatiaľ čo neskôr počas dňa sa nástrah, ktoré môžu sabotovať vaše cvičenie objaví omnoho viac. Ľudia, ktorí cvičia ráno, sú oveľa dôslednejší v dodržiavaní pravidelnosti cvičenia.


Lepšia koncentrácia

Cvičenie vás správne nabudí a teda aj zvýši vašu koncentráciu. Akákoľvek ďalšia činnosť vás potom čaká, budete oveľa lepšie sústredení. Väčšina ľudí smeruje do kancelárie alebo do školy, kde potrebujú byť v strehu až do večera.


Lepší tréningový výkon

Podľa štúdií je hladina testosterónu, ktorý pomáha budovať svalovú hmotu, vyššia v dopoludňajších hodinách. Telo je navyše ráno najviac odpočinuté a schopné podať najlepší výkon.


Potreba zdravo jesť po celý deň

Je veľká pravdepodobnosť, že potom ako ste zvládli nielen ranné vstávanie ale aj cvičenie, nebudete mať chuť celú túto snahu zabiť nezdravým jedlom. Tak ako ste deň zdravo začali, budete chcieť pokračovať aj po celý zvyšok dňa.


Naštartovanie metabolizmu

Cvičenie skoro po zobudení naštartuje váš metabolizmus, ktorý bude “fičať“ na vyšších obrátkach niekoľko ďalších hodín (v závislosti od druhu cvičenia). Vďaka tomu budete spaľovať viac kalórií aj počas sedenia za počítačom.


Ranné tréningy vám naozaj nejdú? Prečo to neskúsiť večer? Výhody včerného tréningu nájdete TU


Silvia Hadeková

FIT WORLD

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY