← Späť

Bezlepkové proteínové lievance s Morušou

Maroš Krivosudský sep 29, 2015

Tento recept sme opäť pripravili pre všetkých nekuchárov ako sladkú raňajkovú alebo snackovú alternatívu. Jednoduchý bezlepkový lievanec pripravíte za 10 minút a nepotrebujete k nemu nič iné, iba kvalitné suroviny, mixér a pánvicu, pričom vás dokáže zasýtiť a zároveň vám doplniť potrebné živiny na dlhé hodiny dopredu. Keďže obsahuje komplexný proteínový koncentrát, quinou a vajcia, je výborným zdrojom bielkovín. Banán a moruša sú zase kvalitnými zdrojmi sacharidov, no zároveň aj vitamínov (B2, B5, B6, C) a minerálov (horčík, draslík, železo). Pokiaľ vám lievanec nebude aj s týmito dvoma sacharidovými bombami dostatočne sladký, pridajte trochu agave sirupu. Na tepelnú úpravu samozrejme používame kokosový olej, ktorý dodá jedlu príjemný exotický nádych.

Tento recept sme opäť pripravili pre všetkých nekuchárov ako sladkú raňajkovú alebo snackovú alternatívu. Jednoduchý bezlepkový lievanec pripravíte za 10 minút a nepotrebujete k nemu nič iné, iba kvalitné suroviny, mixér a pánvicu, pričom vás dokáže zasýtiť a zároveň vám doplniť potrebné živiny na dlhé hodiny dopredu. Keďže obsahuje komplexný proteínový koncentrát, quinou a vajcia, je výborným zdrojom bielkovín. Banán a moruša sú zase kvalitnými zdrojmi sacharidov, no zároveň aj vitamínov (B2, B5, B6, C) a minerálov (horčík, draslík, železo). Pokiaľ vám lievanec nebude aj s týmito dvoma sacharidovými bombami dostatočne sladký, pridajte trochu agave sirupu. Na tepelnú úpravu samozrejme používame kokosový olej, ktorý dodá jedlu príjemný exotický nádych.

Čo potrebujeme

  • 2 Vajcia
  • 30g Proteínového koncentrátu (v recepte príchuť kokos-čokoláda)
  • 1PL Quinoových vločiek
  • 1 Banán
  • Moruša biela
  • Agave sirup

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Postup

  1. Rozmixujeme vajíčka, proteín, banán, agave a quinoové vločky.
  2. Vylejeme na predhriatu panvicu s kokosovým olejom.
  3. Posypeme morušou.
  4. Na miernom plameni smažíme, kým lievanec nestuhne (cca 5 minút).

Vieš čo ješ

Komplexný proteínový koncentrát nie je žiadnou špeciálnou chemickou zlúčeninou ako si ešte stále myslí veľa ľudí. Ide len o bielkoviny aké nájdete v mlieku, srvátke, či vajciach, len sú izolované a teda sa ľahšie strávia, dostávajú do krvi a následne aj ku svalom, kde sú pri aktívnej záťaži veľmi potrebné. Wellness kompava proteín je veľmi chutný, dosladený len stéviou a obsahuje navyše glutamín, vitamín C a E, chróm a zinok. 

Vajcia neoddeľujeme, žĺtok je tiež kvalitnou súčasťou aj napriek vyššiemu obsahu cholesterolu, ktorý nemá vplyv na hladinu cholesterolou krvného. Skladba bielkovín vo vajciach je dokonca kvalitnejšia ako v mliečnych výrobkoch (obsahujú takmer všetky esenciálne aminokyseliny, teda tie, ktoré človek nevie vytvoriť a musí ich prijímať v potrave).

Tretím bielkovinovým zdrojom v recepte je Quinoa, teda prirodzene bezlepková pseudo-obilnina, ktorá obsahuje až 15 gramov kvalitných bielkovín (všetky potrebné aminokyseliny), má nízky glykemický index a je kvalitným zdrojom vlákniny.

Sušená moruša je síce sladká, no neporovnateľne menej ako iné druhy ovocia + obsahuje vlákninu podporujúcu správnu funkciu čriev, preto je vhodným ovocím v období redukčnej diéty. V 100g moruší sa nachádza až 40% odporúčanej dennej dávky vitamínu C, čím sa len dotvára profil smoothie ako extrémne zdravého najmä v obdobiach, kedy to má vaša imunita ťažké. Okrem toho je moruša kvalitným zdrojom železa, minerálu zodpovedného za transport kyslíka v tele, ktorého nedostatok sa okrem iného prejavuje chudokrvnosťou.

Banán zase obsahuje vitamíny skupiny B (B2, B5 a B6), ktoré hrajú úlohu pri spracovaní tukov, sacharidov a rôznych aminokyselín a tiež sú potrebné pre dobrý stav kože a očí. Z minerálov majú významné zastúpenie horčíkdraslík mangán, teda je výborný ako podpora funkcie cievneho systému, nervov a svalov.

Na sladenie používajte agave sirup. Ide o prírodné sladidlo pochádzajúce zo Strednej Ameriky, ktoré má nižší obsah cukru a nižší glykemický index ako rafinovaný cukor a preto je jeho zdravšou alternatívou (netreba to s ním ale určite preháňať).


Maroš Krivosudský

HEALTH SERVICES

MOJE ČLÁNKY

Sledujte nás

Proteínová stracciatella roláda

Diana Vidáková apr 4, 2019

Tvarohové fit pagáče

Diana Vidáková jan 10, 2019

Jablkovo-škoricová fit bábovka

Veronika Fabianová dec 30, 2018

FIT POBYTY