← Späť

Smoothie – Lesné Ovocie, Jablko, Špenát, Konopné a Chia Semená

Maroš Krivosudský okt 4, 2015

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Čo potrebujeme

  • 1 Hrnček lesného ovocia (maliny, čučoriedky, ríbezle, černice)
  • 1 Hrnček špenátu
  • 1 Jablko
  • 1/2 PL chia semien
  • 1/2 PL konopných semien

Vieš čo ješ

Lesné plody ako černice, čučoriedky, ríbezle či maliny sú skvelým zdrojom vitamínu Cktorý je dôležitým antioxidantom v organizme posilňujúcim imunitný systém. Tiež sú ovocím bohatým na polyfenoly, ktoré majú preventívny účinok pri ochoreniach srdca a vzniku rakoviny a majú vysoký obsah vitamínov E a Kktoré sú nevyhnutné pre zrážanie krvi, spomaľujú proces starnutia buniek a tkanív, podporujú správnu funkciu pečene a pôsobia preventívne proti zhubným nádorom.

Jablko má hneď niekoľko vlastností, kvôli ktorým by sme ho mali konzumovať takmer každý deň. Okrem toho, že sa výborne kombinuje tak s ovocnými ako aj so zeleninovými šťavami, je tiež výborným zdrojom vitamínu C a zároveň najlepším zdrojom pektínu zo všetkých druhov ovocia. Pektín je vo vode rozpustná forma vlákniny, ktorá viaže v hrubom čreve rakovinotvorné látky, pomáha pri ich vylučovaní a zabraňuje vzniku rakoviny čreva. Obsahuje aj bioflavonoidy, čo sú látky, ktoré zvyšujú účinnosť vitamínu C až 20-násobne a patria k najdôležitejším antioxidantom ozdravujúcim bunky.

Luteín beta-karotén nachádzajúce sa vo veľkom množstve v špenáte sú provitamíny, teda látky, ktoré si vie telo metabolicky pretransformovať na samotný vitamín A, ktorý je dôležitý pre zdravú kožu a zrak. 100g špenátu tiež obsahuje takmer 5-násobok dennej potreby vitamínu K. Tiež obsahuje bioflavonoidy, ktoré zvyšujú účinnosť vitamínu C až 20-násobne a patria k najdôležitejším antioxidantom, ozdravujú bunky, regenerujú a spevňujú cievy.

Keďže sa jedná o smoothie s vysokým obsahom vitamínov A, E a K, ktoré sú lipofilné (rozpustné v tukoch), je potrebné ho piť-jesť s nejakou formou tuku, aby sa tieto vitamíny spracovali a práve preto tu nájdete aj chia a konopné semená – výborné prírodné zdroje  zdravých omega-3 mastných kyselín. ktoré prospievajú pri ochrane pred srdcovocievnymi chorobami, pomáhajú znižovať zdraviu škodlivý LDL cholesterol a tým chránia pred aterosklerózou, ale tiež znižujú krvný tlak, či pôsobia ako prevencia pred rakovinou.


Maroš Krivosudský

HEALTH SERVICES

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY