← Späť

Smoothie – Jahody, Mandle, Ľanové semená

Petra Bečáriková aug 24, 2015

InBody diagnostika v Bratislave

Merajte si svoj diétny progres! Počas diagnostiky zistíte svoje % tuku a svalov v tele, hodnotu viscerálneho tuku, zadržiavanie vody a iné parametre. Vaša premena začína už dnes!

Čo potrebujeme

  • 8ks Jahôd
  • 2PL Mandlí
  • 1PL Ľanových semien
  • 2dcl (a viac) vody

Vieš čo ješ

Vitamín C v jahodách je výborný antioxidant posilňujúci imunitný systém a napomáhajúci hojeniu rán a krvotvorbe. Bioflavonoidy sú zase látky, ktoré zvyšujú účinnosť vitamínu C až 20-násobne a patria k najdôležitejším antioxidantom (ozdravujú bunky, regenerujú a spevňujú cievy) a vitamín B9 je zodpovedný je nevyhnutný pre tvorbu červených krviniek a pomáha pri liečbe chudokrvnosti. Keďže je ovocím bohatým na polyfenoly, má preventívny účinok pri ochoreniach srdca a vzniku rakoviny.

Mandle a ľanové semená majú vysoký obsah tukov, ale viac ako 90% z celkového podielu tvoria zdravé nenasýtené mastné kyseliny, čím prospievajú pri ochrane pred srdcovocievnymi chorobami, pomáhajú znižovať zdraviu škodlivý LDL cholesterol, a tým chránia pred aterosklerózou, ale tiež znižujú krvný tlak, či pôsobia ako prevencia pred rakovinou. Mandle sú tiež zdrojom cholínu, ktorého nedostatok sa spája so vznikom Alzheimerovej choroby. 100g mandlí pokrýva 175% dennej potreby vitamínu E, ktorý spomaľuje proces starnutia buniek a tkanív, ale tiež pokrýva dennú potrebu mangánu, ktorý je dôležitý pre metabolizmus bielkovín a tukov, ale tiež reguluje hladinu cukru v krvi. Ľanové semená sú zdrojom vlákniny, ktorá podporuje trávenie a obsahujú veľké množstvo vitamínov skupiny B (najmä B1), teda sú prospešné pre stimuláciu nervovej sústavy, tvorbu červených krviniek, zdravie kože, očí a tráviaceho ústrojenstva.


Petra Bečáriková

MAXIMUS GYM

MOJE ČLÁNKY

FIT POBYTY