← Späť

10 výborných receptov na zdravý a ľahký obed

Maroš Krivosudský feb 22, 2018

Ak patríte k ľuďom, ktorí si ešte stále myslia, že zdravý životný štýl znamená nudu v kuchyni, tieto fit recepty od našich kuchárok a pekárok by vás konečne mohli presvedčiť o opaku. Zdravý obed totiž nemusí pozostávať len z listovej zeleniny, basmati ryže a kuracích pŕs na vode. Je to o kombinácii tých najrôznejších surovín, korení a byliniek, z ktorých sa dá pri troške snahy vyčarovať fitness jedálniček na každý deň. A čo je dôležité, prípravu takýchto zdravých jedál zvládne naozaj každý. Ktorý z nich vyskúšate ako prvý?


UŽ OD 115€

Mesačný stravovací plán a Coaching od odborníkov. Široký výber jedál, presné vypočítané nutričné hodnoty a pravidelné konzultácie sú základom vášho úspechu!

1. Jednoduché mrkvové fit placky

Naše obľúbené fit recepty na obed sme sa rozhodli začať tým najjednoduchším. Tento rýchly ovseno-mrkvovo-vajíčkový recept na placky sa hodí na akúkoľvek príležitosť, a teda je len na vás, či ho zaradíte na raňajky, večeru alebo práve obed. Potrebujete na neho len mrkvu, vajíčka, ovsené vločky, cesnak a nejaké to korenie so soľou, vymixujete, hodíte na chvíľu na panvicu a rýchly zdravý obed je hotový. Celý recept nájdete TU


2. Tradičná Paella s morskými plodmi

Fit Palea recept

Paella je chutné a zdravé španielske jedlo, ktoré si určite zamilujete. Je totiž veľmi jednoduché a môžete si ho prispôsobiť ako len chcete. Stačí zmiešať ryžu, rôzne kombinácie zeleniny a strukovín, mäsa alebo morských plodov, pridáte trochu voňavého šafranu a fit panvičku máte pripravenú. Vyskúšajte túto zdravú verziu a uvidíte, že talianske rizoto už ďalej nebude jediným ryžovým jedlom vo vašom jedálničku. Celý recept nájdete TU


3. Losos v syrovej kruste s avokádovo-cviklovým pyré

Losos v syrovej kruste

V tomto rýchlom recepte na obed sa výnimočne zameriame na prílohu, ktorou je avokádovo-cviklovom pyré. Takéto pyré má nielenže nižší podiel sacharidov a vyšší podiel zdravých tukov ako klasické zemiakové, ale tiež je omnoho lepším zdrojom vitamínov skupiny B, vitamínu E, C a K a ešte navyše aj vlákniny, ktorá prospieva vášmu tráveniu. Losos so syrovou-pekanovou krustou ako hlavný chod je zase skvelým zdrojom bielkovín a omega-3 mastných kyselín, takže spojenie týchto dvoch jedál dokopy vytvorí obedové menu, aké by vám odporučil aj ten váš osobný tréner. Celý recept nájdete TU


4. Chrumkavá karfiolová pizza bez lepku

pizza karfiol bezlepkova

Kto nemá rád dobrú pizzu, nech zdvihne ruku! Veľa sa vás asi nenájde 🙂 Mrazená, neapolská, či špaldová, lepková aj bezlepková – je ich neúrekom, každý máme svoj vlastný štýl a preferencie. Ale ktorá je tá naj? Dievčatám v Jem Iné sa veľmi osvedčil tento recept, ktorým nepohrdne žiaden pizza milovník. A navyše je úplne bez lepku, voňavá, chrumkavá a dochutíte si ju presne podľa vášho želania. Vegetariáni môžu iba mozzarelou, bazalkou, či šampiňónmi, mäsožravcom bude určite chutiť aj s kvalitnou šunkou. Celý recept nájdete TU


5. Kučeravý šalát s dressingom z granátového jablka

Kučeravý šalát s dressingom z granátového jablka

Tento šalát má toľko úžasných ingrediencií, že je mu až ťažké vymyslieť názov. Najpresnejšie by bolo kelový šalát s tamari omáčkou, lososom, pečenou hokkaido tekvicou, avokádom a dresingom z granátového jablka inšpirovaný modernou kalifornskou kuchyňou. Takýto dlhý nadpis by ste ale v sekcii “zdravé recepty na obed” rovno preskočili, takže ho Alex skrátila na tie najdôležitejšie prísady. Tu je to jednoznačne úžasný dresing z granátového jablka, ktorý povýši akýkoľvek šalát na majstrovské dielo! Dokonale sa hodí aj ku špenátu, takže pokiaľ nie ste fanúšikmi kučeravého kelu namixujte si ľubovoľné zelené listy. Celý recept nájdete TU



6. Šošovicová panvička s tofu syrom

Takáto šošovicová panvička s tofu syrom nie je len jednoduchou a rýchlou, ale tiež zdravou a diétnou obedovou alebo večernou alternatívou. Červená šošovica je ľahko stráviteľná strukovina, ktorú dokonca netreba pred varením namáčať. Ako bonus má vysoký podiel kvalitných rastlinných bielkovín, vlákniny + je skvelým zdrojom vitamínov skupiny B a minerálov ako železo, horčík, draslík, fosfor a zinok. Panvičku doplníme zeleninou bohatou na vitamíny A a C a kokosovým mliekom plným zdravých tukov. Na záver si už len zvolíme, či chceme vegánsku alebo mäsovú verziu a podľa toho do zeleninovo-šošovicovej zmesi pridáme tofu syr alebo bravčovú panenku. Výsledok? Takmer žiaden špinavý riad, zopár minút začiatočníckeho varenia a výživné jedlo je na stole! Celý video recept nájdete TU


7. Quinoa šalát s jablkom a feta syrom

Quinoa šalát s feta syrom a jablkom

Ak má niekto rád sladko-slané kombinácie, je dosť možné, že sa ich nenabaží nikdy. Práve pre ľudí milujúcich tento mix chutí je pripravený tento fit recept na teplý quinoový šalát s fetou a jablkovými kúskami. Ten sa dá použiť ako hlavné jedlo, ale tiež ako príloha k mäsu. Určite odporúčame! Celý video recept nájdete TU


8. Letný vege burger s BBQ omáčkou

Fit vegetariánsky burger

Že v našom zozname obedových fit receptov nájdete aj hamburger, ste asi nečakali. Tento fakt ale len potvrdzuje, čo sme písali na začiatku článku, a to že sa spolu s diétnym varením život nekončí. Ako ľahký obed mali v tomto prípade poslúžiť len quinoovo-cícerovo-brokolicové fašírky. No v kombinácii s domácou adžika salsou, kokosovo-višňovou BBQ omáčkou a baby špenátom chutili v opečenej žemli úplne božsky. A tak jednoducho vznikol tento domáci vegetariánsky fit hamburger! Celý recept nájdete TU


9. Falošný hráškový hummus s paradajkami

Bežne sa hummus pripravuje z cíceru, no nikde nie je napísané, že nebude chutiť rovnako dobre aj s inými strukovinami. Táto hrášková verzia je trochu sladšia, no výživovými hodnotami takmer identická s cícerovou. A postup? Samozrejme úplne jednoduchý. Hrášok, tahini pastu, paradajky, sezamové semienka, olivový olej, citrón, soľ a korenie spolu vymixujeme a servírujeme buď ako nátierku, alebo len v kombinácii s chrumkavou zeleninou. Najlepšie ale chutí s mrkvou, uhorkou alebo kalerábom, ktoré si môžete zobrať do jednej krabičky a takýto rýchly obed si dať napríklad aj v robote. Celý video recept nájdete TU


10. Quinoové sushi rolky

Sushi quinoa rolky

Quinoové sushi? Možno si rovnako ako my poviete, že bez ryže je to hlúposť a že Alex vymýšľa nevymysliteľné. Ako sme sa však po ochutnaní opäť presvedčili, práve o objavovaní tých najrôznejších alternatív je zdravé varenie. Quinoa samozreme chutí inak ako ryža, no ako sami uvidíte (ochutnáte), to vôbec neznamená, že v sushi nechutí výborne. A čo je najdôležitejšie pre všetkých diétujúcich nadšencov? No predsa obsah sacharidov, ktorý je v takýchto maki rolkách neporovnateľne nižší. Presviedčať vás ďalej je ale zbytočné, takže vyskúšajte a uvidíte sami. Celý recept nájdete TU


Joga Pobyt na Troch Studničkách

Toto víkendové spojenie jogy, aktívneho oddychu, skvelého jedla a ubytovania uprostred nádhernej prírody Demänovskej doliny bude pre váš reštart tým pravým orechovým. Nemáte s jogou alebo iným cvičením skúsenosti? To vôbec nevadí.

Maroš Krivosudský

HEALTH SERVICES

MOJE ČLÁNKY

Sledujte nás

Proteínová stracciatella roláda

Diana Vidáková apr 4, 2019

Tvarohové fit pagáče

Diana Vidáková jan 10, 2019

Jablkovo-škoricová fit bábovka

Veronika Fabianová dec 30, 2018

FIT POBYTY

SÁModSEBA Fit Pobyt
s výťažkom pre deti bez rodín
RZ Tesáre Nové Mlyny

Už od 0 €

2. ročník programovo najnabitejšieho fitpobytu zameraného na jogu, beh, fitness, bojové športy a tiež zdravú stravu. Tak ako minulý rok celý zisk z pobytu poputuje nadácii Provida a teda detičkám bez rodín, o ktoré sa táto nadácia stará v programe Tvoj Buddy.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

Joga Pobyt na Troch Studničkách
pre všetkých fanúšikov jogy
Tri Studničky****

Už od 249 €

Toto víkendové spojenie jogy, aktívneho oddychu, skvelého jedla a ubytovania uprostred nádhernej prírody Demänovskej doliny bude pre váš reštart tým pravým orechovým. Nemáte s jogou alebo iným cvičením skúsenosti? To vôbec nevadí.

ZOBRAZIŤ DETAIL >

DeepWORK & TotalBODY Víkend
pre fanúšikov skupinových cvičení
Hotel Alexandra***

Už od 189 €

Kombinácia pomalšieho DeepWORKu a dynamického TotalBODY je ideálna pre všetkých milovníkov skupinových cvičení, ktorí nemajú radi stereotyp. A kto to všetko povedie? Nikto iný ako dvaja z najlepších a najskúsenejších inštruktorov na Slovensku, Milan Adamka a Eňa Buzinkay.

ZOBRAZIŤ DETAIL >